Sunday 1 January 2012

Kenapa begitu??

Mlm ni jari aku rs tgerak utk menulis ttg khidupan aku...
aku kadang kala tsentuh dgn kata2 manis =_= segelintir hamba Allah ttg kerjaya aku ms hdpn...

cb korg bc ni:
"owh...blaja kt mktb pguruan ek?bgus la...skrg ssh crik keje...crik jln slmt la tuh"
 Kalau la hati aku ni dpt luahkan segala, aku akn jwb mcm nih :
*maaf ye cik,kak,makcik,pakcik...sy msuk bkn skdar suke2 ati je tau..sy mmg minat n ikhlas nk jd ckgu...huh

"brp taun lagi abis blaja ni?ha?lama btol ko kt mktb tuh smpai 5 taun 1/2...org lain dh keje,beranak pinak, ko bru nk abis blaja..."
Kalau la hati aku ni dpt luahkan segala, aku akn jwb mcm nih :
*xpe la cik kak,makcik, pakcik yg 'disayangi' sekalian...sy yg penat blaja..x myusahkan sape2 pun..kalo sy menyusahkan anda semua, sila bgtau ek?

"nk jd ckgu la ni?ish2...skrg ni yg byk msok hospital skit jiwa ranking tertinggi CIKGU kan?"


"ajr pend khas?owh...sng la nanti nk ajr.dok goyang kaki je..diorg bkn phm pun"
Kalau la hati aku ni dpt luahkan segala, aku akn jwb mcm nih :
*sbb diorg istimewa lh, kta kena bg phatian kt diorg...tugas sy didik diorg,wlpun lmbt phm,sekurang2nya sy dh laksanakan amanah yg diberikan..ada phm?"

Saat jari aku menulis entry ni, perasaan aku bcmpur geram+sedih ttg persepsi segelintir org...mrk hanya tau nk bcakap ikut lepas je...tnpa pikirkan perasaan org lain..

Adakah mnjadi 1 kesalahan ttg minat aku utk menjadi seorg PENDIDIK?
Bukankah tugas itu satu yg mulia?
Asalkan kita ikhlaskan diri, dan bkn skdr mengharapkan waktu 25hb...kan?

Aku cuma nk ckp satu je...

"AKU BANGGA JADI GURU PENDIDIKAN KHAS"

Tp...bangga itu bkn bmksud RIAK..
Tp bangga utk menabur bakti menjadi seorg guru suatu hari nanti...insyaALLAH..
Moga Allah mmberi kesempatan itu untukku n rakan2 seperjuangan..

Buat hamba2 Allah sekalian yg bermulut 'manis' n cukup pedas n perisanya...
Simpanlah segala2nya...jika ianya  sekadar utk menyakitkan hati org lain...baik xpyh kan? simpan buat mi rebus lagi baek! (maaf terkasar...sy hanya insan biasa)

Hanya org yg benar2 memahami erti GURU yg sbnar....
Tdk akn mengatakan sedemikian~

P/s: Allah sentiasa bersama kita...itu yg pasti!

2 comments:

  1. betul-2.. adakalanya masyarakat memang ;menyibuk; dan suka ;bertanya;. haha.. kdng-2 annoying tpi bila fikir-2 dorang tu innocent tarataupapapa jadi rileks ajela~ hehe

    ReplyDelete