Sunday 22 January 2012

Saat Hati Terluka

Hari ni aku x ok...

Aku sedih sgt2...
bila bgn pagi kaki aku rasa kebas...mgkin sbb tlalu letih bbrp hari ni.

aku sunyi sgt..
aku xda sesiapapun utk berkongsi kesedihan aku...
aku xda kakak atau adk perempuan yg blh dgr semua luahan hati aku...
utk berkongsi dgn mak, aku rasakan tidak mampu...
sbb aku sedar mak lebih byk benda utk dirisaukan...
dan aku xkan tmbh kerisauan dlm dirinya...
sbb aku amat sayangkannya..

hari ni jgak aku dh skitkan hati org yg aku syg...
aku tau dia rasa terkongkong dgn cr aku..
hati aku menidakkan utk pujuk dia...
sbb aku pun terluka~
biarlah ms yg menentukan segalanya.

ada sesuatu yg aku pendam dlm diri...
mgkn aku patut smpan rasa sakit ni..
hanya Allah yg tau penderitaan yg aku alami.

tp..
bila aku sedar...
aku malu dgn diri sendiri..
mungkin Allah S.W.T. ingin menguji..
sbb xkan selalunya ada kegembiraan...
perlu ada jua kesedihan...

mgkn ada langkah2 aku yg tersasar dr keimanan...
tiada manusia yg pernah lari dr membuat kesilapan..
begitu juga aku..

Ampunilah segala dosa-dosaku Ya Allah~

p/s: Kadangkala Allah hilangkan sekejap matahari, Dia datangkan pula guruh dan kilat.
      Puas kita mencari ke mana hilangnya matahari?
      Rupanya Allah nak hadiahkan kita PELANGI...


No comments:

Post a Comment