Sunday 2 December 2012

Ujian Allah..Moga hati ini tabah..

Assalamualaikum..
hmpir sebulan aku x update blog nih..
nak kata bz,aku x la bz sangat, dh nama pun cuti kan?

cuma,mnggu lepas aku dpt berita sedih kembalinya ibu saudara aku ke rahmatullah..
ajal maut ketentuan Tuhan, apa2 pun kena redha..
aku tau insan yg paling merasai pemergian mereka ialah bapak aku..
Sbb utama ialah arwah merupakan kakak sulong..
dan sbb ke-2, kakak kedua juga telah kembali ke rahmatullah 2 tahun yg lepas..
adik beradik bpk aku cuma 5 org..
dan bpk aku pulak anak lelaki satu2nya..
siapa yg x sedih bila org yg dsayangi pergi dulu kan?
apa yg mmpu aku buat ialah bagi sokongon dkt bpk aku..

dlm masa yg sm,bpk aku dh 3 hari demam..
kesian aku tgk dia..dgn keadaan sedih, x sihat pulak..
tp aku sedar semua ni ujian dr Allah..
kena redha dan bersabar..
pasti ada hikmah di sebalik semua kesulitan ni..
wallahualam..Allah Maha Mengetahui..


abg aku pulak dh lama x cntact mak aku..
dsebabkan 1 peristiwa..
aku cuma dpt doakan yg abg aku berubah..
kesian tgk mak aku yg x hbis2 risau dgn dia yg jauh..

apa2pun, hidup mst dteruskan..
moga hati ini terus tabah mengharungi ujian dari-Mu Ya Allah~

p/s: Al-Fatihah.Moga Arwah ditempatkan dlm kalangan org2 yg beriman.Amiin~


No comments:

Post a Comment