Monday 26 December 2011

BAnjir?

26.12.2011...tarikh keramat buat penduduk samarahan...
sbb byk rumah dinaiki air...dan yg x tlepas ialah rumah makcik2 n pakcik2 aku..

Hari sblmnya aku n family ada balik kampung. Ntah mcm mana wktu tu aku rasa mcm x sedap hati...mcm ada sesuatu je nk blaku...time otw balik tu pun aku dgn mak aku risau dgn keadaan sekeliling sbb ms tu hujan spanjang jln ktorg balik...

Hujan itu rahmat dr Allah
Kesian aku dgr ttg keadaan kt kampung...lbh2 lg rumah mak cik aku.habis rosak suma brg2 dlm rumah dia.. xdpt nk selamat lg...tp syukurlah xda yg lbh buruk blaku..

Dlm hati, aku terfikir jugak...segala yg blaku ni mst ada hikmahnya...ALLAH S.W.T. nk uji hamba-hambaNya n nk bg peringatan...sbg manusia kta kena redha~

Aku berdoa smoga xda apa2 yg buruk blaku...moga huja reda bbrp hari ni...insyaAllah...

p/s: Allah Maha Mengetahui segalanya...

No comments:

Post a Comment